L’Institut Valencià de la Música cataloga els documents musicals de la biblioteca de l’Ateneu Mercantil

Personal de l’Institut Valencià de la Música (IVM) ha començat a catalogar els documents musicals en paper que alberga la biblioteca de l’Ateneu Mercantil de València i que s’incorporaran al Catàleg Col.lectiu del Patrimoni Musical.

Aquesta activitat respon a l’acord marc de col.laboració que van signar al desembre la directora de l’IVM, Inmaculada Tomás, i el president de l’Ateneu, José Manuel Botella.

Els musicòlegs i documentalistes que duen a terme aquesta tasca podran a l’abast dels estudiosos un capítol oblidat de la història de l’Ateneu Mercantil.

Aquest organisme va desenvolupar una intensa activitat musical a les primeres dècades del segle XX, motiu pel qual conserva tant partitures com revistes valencianes i estrangeres poc habituals, com ara la col lecció completa de la publicació Mundial Música.

El material subjecte a catalogació, que serà digitalitzat, s’ampliarà en el cas que l’Ateneu Mercantil adquireixi o rebi nous fons musicals, o davant l’eventual aparició a les seves instal.lacions d’altres materials relacionats amb la música, com ara discos i gravacions sonores o audiovisuals en altres suports, instruments de música, mobiliari musical o programes de mà, entre altres.

L’inventari i la catalogació del patrimoni musical valencià, així com la seva actualització, són algunes de les activitats pròpies del IVM, que des de 2005 treballa amb la Biblioteca Valenciana per a la confecció de l’esmentat Catàleg Col.lectiu del Patrimoni Musical, una eina de gran valor per a la recuperació i preservació del patrimoni musical valencià i que obrirà noves possibilitats de recerca als experts.